TeamReverse
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TeamReverse

A comunity with good staffs and more. Join us today!
 
HomeTestLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Serious Roleplay.

Go down 
AuthorMessage
Zaarrk
Head-Admin
Head-Admin
Zaarrk


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 2013-09-12
Ort : Ångermanland

Serious Roleplay. Empty
PostSubject: Serious Roleplay.   Serious Roleplay. I_icon_minitimeFri Sep 13, 2013 7:22 pm

Tjenare. Jag skrev till Kevin i steam chatten och han bad mig posta här.
Jag har ett tips, om en ny server.
En serious roleplay server.
Behöver inte vara Half Life 2, kan vara det. Men behövs inte.
Det kan vara tex. Serious city roleplay, så länge det är serious.
I serious roleplay är det inte som DarkRp, altså folk som oftar spelar DRP Kommer nog inte att gilla det lika mycket.
Man gör "Causal roleplay", altså man beskriver ofta det man gör i /me.
TEX. /me sätter mig ner, /me Tar fram cigg och tänder. Altså man rollspelar seriöst. Om man spelat länge nog för att få tag på ett vapen, så är det väldigt olagligt, men om man har en anledning att använda sitt vapen, så siktar man inte bara på huvudet, man försöker missa tom. för att det ska vara roligare rp. På många Serious roleplay servrar har dom också, eh, vad kallas det nu då..
Stamina, strength, agility, etc.
Altså hur snabbt man springer, hur länge, hur högt man hoppar, hur hårt man slår, etc.
Pengar är inte enkelt att få tag på, man printar inte bara i sin bas med fading doors. Och på många servrar måste man ha en admin att inreda sin bas åt en (Q är oftast avstängt)
Jag gillar serious roleplay, och jag hoppas ni gör en sådan server. Jag kan hjälpa till med några av dom enklare (Möjligtvis) koderna om jag kan.
Back to top Go down
 
Serious Roleplay.
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
TeamReverse :: Tips!-
Jump to: